Wij maken gebruik van cookies

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze cookies. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik begrijp het

Sporten in de buitenlucht. Belangrijke info over magnesium.

Hoooooooooooooi,

Ik heet Elise. Ik wilde graag deze blog schrijven om mensen te helpen. In 2013 keek ik naar het mooie evenement in “ons” Hellendoorn & Nijverdal: de Strongmanrun.

Na gekeken te hebben wist ik het zeker; ik weet niet hoe precies maar volgend jaar wil ik hier aan meedoen! Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben de volgende dag meteen begonnen met hardlopen. Het ging me goed af. Weliswaar had ik echt muziek nodig om lekker te kunnen lopen. Ik woon vlakbij de Sallandse Berg dus een mooiere omgeving kun je je ook niet wensen. Na ongeveer een half jaar begon ik last te krijgen van mijn onderrug. Het starten van de dag was vooral moeilijk; het uit bed komen. En wanneer ik op mijn buik had gelegen was het soms bijna onmogelijk om weer overeind te komen. Ik heb verschillende fysiotherapeuten gezien. Na 3 verschillende heb ik zelf aangedrongen op dat ik een scan wilde. Hieruit kwam naar voren dat er slijtage was tussen de onderste wervels. Het schijnt dat meer mensen dit al op jonge leeftijd kunnen hebben zonder klachten (werd mij verteld). Ik had echter wel klachten.

Het hardlopen ben ik nooit mee gestopt. Wel ben ik het veel minder gaan doen en veel minder ver. Het helemaal aan de kant zetten kon ik niet. Het gevoel van fitheid wat ik er ook uithaalde was zo fijn. Het is ook zo makkelijk; schoenen aan, muziek op en gaan! Niemand waar je rekening mee hoeft te houden; niet eerst naar een sportschool waar je voor een les precies op een bepaald tijdstip aanwezig moest zijn. Lang verhaal kort; ik had periodes meer en periodes minder last. Inmiddels had ik nog 1 fysiotherapeut gezien en 1 osteopaat. Na soms 3 keer hardlopen heb ik het helaas terug gebracht naar 1 x in de week 7km. Dit ging redelijk goed.

Toen ik een periode wat meer last had; ik had steeds vaker ook wat tintelingen in mijn benen en bedacht ik me wat ik nog zou kunnen doen. Ik meende me te herinneren dat de osteopaat mij vertelde dat ik beginnen moest met magnesium slikken. Dit had ik nooit consequent gedaan. Hier ben ik toch weer mee gestart sinds 3 maanden (start januari 2020). En het gaat goed! Het gaan echt goed!!! Ik merk dat ik veel minder last wordt en dat de klachten zich stabiliseren. Ik ben zelfs sinds 3 weken weer 2 x per week gaan hardlopen. Tuurlijk zal mijn onderrug altijd een zwakke plek blijven; maar de klachten zijn nu niet noemenswaardig. Of het echt alleen door de magnesium komt? Dit weet ik niet. Maar ik zou wel tegen iedereen willen roepen om het in elk geval te gaan proberen!!

Welke ik gebruikt hebt? Deze:

Aanrader! Echt waar. Magnesium schijnt dus goed te zijn voor, ik citeer: “van belang voor het zenuwstelsel, draagt bij aan de aanmaak van bot en aan het normaal functioneren van de spieren.” Aldus Solgar.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×